Vanlife – prawdziwa wolność życia

Nasz Van

Nasz drugi dom 🙂 czyli

Ford Transit Nugget Westfalia I

(potocznie osiołek)

Transit

Transit

O historii zakupu naszego pojazdu pisałem już w naszej historii. No ale co było potem. Po zakupie była cała lista prac które wykonaliśmy. Wszystkie postaram się opisać w poszczególnych rozdziałach i mam nadzieje że cały czas ten dział będzie rosnąć.

Poprzedni właściciel wykonał następujące prace :

  • Wymiana sprzęgła,
  • Wymiana paska rozrządu przy przebiegu 96tyś,
  • Wymiana poduszek silnika,
  • Wymiana teleskopów klapy tylnej,
  • Blacharka,

 

My zrobiliśmy:

  • Wymiana akumulatora zabudowy,
  • Naprawa ogrzewania postojowego,
  • Dołożenie alarmu GSM/GPS wraz ze sterowaniem zabudową,
  • Wymiana lusterek zewnątrznych na większe od nowego modelu,
  • Wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód,
  • Wymiana kuchenki gazowej,
  • Wymiana lodówki na większą i posiadającą zasilanie gazowe,
  • Naprawa szafki na sztućce,
  • Demontaż podłokietnika kanapy tylnej,
  • Regeneracja rolet okiennych,
  • Dołożenie gniazdek 12V (zasilanych z obwodu zabudowy),
  • Impregnacja namiotu,
  • Konserwacja podwozia i nadwozia,
  • Dodano paski czarne na zewnątrz osiołka, oryginalnej taśmy ford nugget nie mogłem dostać,
  • Regeneracja zawiasu okna lewy tył,
  • Regeneracja okna dachowego w kuchni,
  • Przeniesienie zbiornika wody czystej pod samochód (oraz rozszerzenie jego pojemności do 35l),
  • Wymiana przednich kierunkowskazów z żółtych na białe,
  • Przeniesienie zbiornika brudnej wody pod samochód,
  • Dołożenie solaru 160W,
  • Wygłuszenie przegrody silnika,
  • Regeneracja dyferencjału (jak się okazało niepotrzebna),
  • Wymiana łożysk kół,
  • Dodanie oświetlenia LED w całym pojeździe,
  • Wymiana kompletu opon :),
  • Zakup i regeneracja oryginalnych alufelg Ronal RS,
  • Wymiana kompletu opon (bo wcześniej były 15 cali a teraz alufelgi mają 14cali:P),
  • Wymiana bębnów hamulcowych tył,
  • Wymiana końcówki rury wydechowej,

 

Dlaczego transit a nie np. VW westfalia

Przy kupnie mobilnego domu rozważyliśmy przez sekundę zakup innego typu pojazdu jednak było kilka rzeczy przemawiających za transitem.

a) Transit jest nieco większy niż adekwatny T4 – dzięki czemu zyskujemy nieco przestrzeni życiowej,

b) Ceny T4 są w polsce tak wyśrubowane że szkoda rozmawiać na ten temat. WV w polsce to jakiś fanatyzm połączony z głupotą. Ok zgodzę się że VW to dobre samochody (sam posiadam typowego VW passata tdi ale nie wyjaśnia to polskiego podejścia do VW który dla pozostałej części europy jest wozem powszechnym/typowym – do bólu poprawnym ale nic poza tym :).

Mam passata bo Każdy chłopak z polskiej wsi jeździ wozem TDI 🙂

c) Rozkład Transita – w większości westfalii kuchnia znajduje się zaraz za siedzeniem kierowcy, a łóżko jest odrazu przy drzwiach. Taki rozkład wydaje mi się gorszy niż naszej westfali. Zresztą dach otwierany do tyłu wygląda naturalniej. W osiołku przestrzeń życiowa zdaje się większa i lepiej przemyślana.

Alternatywne wnętrze

Alternatywne wnętrze

d) Trzeba też wspomieć o kultowym wręcz silniku 2.5D – silnik podobno niezniszczalny, w razie jakiś awarii naprawia się go młotkiem i przecinakiem. Przebiegi dochodzą do miliona kilometrów.

 

No ale Transit ma swoje wady :

a) Pierwszy silnik diesla na wtrysku bezpośrednim – wysoki hałas,

b) Most napędowy – napęd na tylną oś – przez ten wał który idzie do tylnej osi – niestety podłoga jest dosyć wysoko, powoduje to że musicie zrobić większy krok aby wejść do środka.

c) Most napędowy – trzeba o niego dbać – w serwisie jest napewno droższy niż przeguby itd.

d) Rdza – niestety osiołki rdzewieją (nie to aby WV nie rdzewiały – bo widać na drogach ze także gryzie je ząb czasu -ale w Tranzita jakby bardziej gryzł ząb czasu,

 

Czy mając taki sam budżet zrobił bym tak samo ?

Z całą pewnością TAK :), nie chodzi o to że mam sentyment do tego samochodu, nie będę ukrywał że mam. Starając się być obiektywnym – uważam że to najlepszy wybór za te pieniądze którymi dysponowaliśmy.

 

Odpowiedź do artykułu “Nasz Van

  1. Marek

    Hej. Po długich poszukiwaniach ja również w końcu nabyłem podobny pojazd. Nie ukrywam, że macie swój wkład w wybór modelu. Teraz niestety muszę go doprowadzić do stanu pozwalającego na wymarzone podróże. Czy możecie mi podpowiedzieć kilka spraw związanych z Waszym Nuggetem, tzn czy odnawialiście namiot, jakich użyliście zbiorników na wodę do podwieszenia itp. Będę wdzięczny za pomoc.

Pozostaw odpowiedź Marek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *